מטפלת מחזיקה בידיה תפקידים רבים ומגוונים, חלקם הגדול אינם גלויים לעין. אנחנו ההורים נפגשים בתחילת יום ובסופו לרגעים קצרים. בסופו של יום מחבקים את ילדינו באהבה ומנסים לחוש אותם ולהבין – כיצד עבר עליהם היום בגן? מי חיבק את הילד שלי שהיה זקוק למענה? מי דאג שיאכל? מי ניחם אותו כשנפל? מי שמח אתו כשהרגיש תחושת הצלחה? מי היה מכיל ורגיש כאשר החולצה נרטבה וזה נורא לא נעים לו?

זה הרגע בו המערכת עמלה במאמצים רבים ומנסה על הצד הטוב ביותר ליישם את תהליך קבלתה של מטפלת לגננו, תהליך זה מורכב מראיון ראשוני ע”י מנהלות הגנים, ולאחריו (אם עבר בהצלחה) התנסות של יום-שלושה ימים (בהתאם לצורך). לאחר 3 ימים של התנסות מפוקחת וליווי מלא של מנהלת הגן, מודיעות המנהלות להורי הילדים כי החלה מטפלת חדשה את תקופת ההתנסות שלה בגן, בתקווה שתהיה תקופה מוצלחת, משמעותית ובעלת יכולת למידה ושיפור, תוכל להמשיך את עבודתה במערכת.

המטפלות בגנים שלנו נבחרות מתוך מחשבה רבה על:

  • יכולתן לתת מענה מכבד, חם ומותאם לילדים
  • יכולתן לעבוד בצוות בצורה מיטבית
  • יכולתן לתקשר עם ההורים

שלושה פרמטרים חשובים המבטיחים שרק המתאימות ביותר, תהיינה אלה שתשארנה לחנך את ילדינו, אלה הן אשר תגרומנה לילדים חווית תקשורת נעימה, מכילה ואמפתית ביצירת סביבה בטוחה.

העבודה בסביבת הילדים מתגמלת, הם אלופי החיבוקים ומחמאותיהם כנות. יחד עם זאת, מי מטפל במטפלת?

אנחנו מאמינות שכדי שמטפלת תהא פנויה ב100% לטפל, לחבק, לחזק, להכיל, להחליף, לנחם,

להלביש, לנקות, לספר סיפור…היא עצמה צריכה להיות מוכלת ולדעת שרואים ומעריכים אותה.

כיצד אנו דואגים להשכלה ומונעים שחיקה בקרב המטפלות שלנו?

  • העשרה ומימון לימודים – לימודי תעודה או אקדמיים ברוב מימון המערכת. זיהוי פוטנציאל של מטפלת ואיכות תפקודה בגן יקנה לה את האפשרות ללמוד ולצמוח. בנוסף, המטפלות והגננות יחדיו משתתפות באופן תדיר בהשתלמויות חודשיות בליווי של מדריכה פדגוגית (הנושא השנתי הוא: “בכי והקשבה”).
  • הדרכה – המטפלות והגננות מודרכות באופן פרטני (לפי תכנים שעולים בתצפיות שנערכות ע”י מנהלות הגן ומדריכה פדגוגית).
  • התמדה, רצינות, גילוי יוזמה, השתתפות בהשתלמויות והנכונות ללמידה הם אלה המאפשרים מתן בונוסים למטפלות ולגננות וזאת בכדי להעניק מוטיבציה ורצון להיות "ראש גדול".

אנו עושים את מירב המאמצים למנוע שחיקה בקרב המטפלות, יצירת אופק להתפתחות מקצועית יביא עמו את הרצון להשתפר ולהיות טובים יותר!

לילדים שלנו יש מטפלות אוהבות, שמישהו דואג גם להן!

רוצה להצטרף לצוות המנצח שלנו? לחצי כאן